Rumah Ku Syurga Ku

Friday, January 9, 2009

bunga kerak nasi

Pokok kerak nasi kat umah tgh berbunga ni...
wangi je bau dia semerbak..sampai masuk dlm rumah...


6 comments:

Ziehelmy said...

kakton...nama lain bunga kerak nasi ni....bunga kesidang ke.... pokok dia camner ye?

Mat Gebu said...

kak ton..pokok nie bau dia mmg wangi kan....pstt kata org2 tua kalau pokok wangi ni kan..cik pon suka bangetttt....Ziehelmy, kalau tak silap saya, pokok ni jenis memanjat, nak kena ada tiang penyokong...tul ke kak ton?...

anawahid said...

kak ton nama pokok nih hodoh, tp cantikkkkk laaaa....

KAK TON said...

zie...kerak nasi atau kesidang...betul macam mat cakap tu..pokok ni memanjat...
Zie tak perasan ke masa datang umah kakton hr tu? dia dok memanjat kat pergola...
Ye le ana..tak tau le nape nama dia kerak nasi...heheh

siti ajar bt yaakob said...

salam.
saya amat suka haruman bunga ni...lembut dan mendamaikan. Pokok pertama saya tanam dalam garden kat umah saya...sekarang tengah berbunga...mai la tengok..

mariani masdar said...

salam..kak, nak tanya, akak beli pokok ni kat mana?mak saya mintak carikan pokok ni..org suruh mak saya cari bunga ni utk buat ubat..tak tau nak cari dekat mana..mata mak saya dah tak boleh melihat sebelah matanya..harap akak dapat bantu bg info..tq..